poster.jpg

“Olay” - Aşkın Tutkusunu Eğlenceli Metaforlarla Anlatan Bir Şahane Parça

Kuantum albümünün en canlı ve eğlenceli şarkılarından “Olay”, Tarkan’ın aşka dair tutkulu bakış açısını özgün bir üslupla yansıtıyor. Bu parçada, aşkın büyüleyici ve heyecan verici yönleri, zengin metaforlar ve şakacı bir dil aracılığıyla gözler önüne seriliyor. Tarkan, sözleriyle aşkın derinliklerini ustalıkla işlerken, aynı zamanda dinleyiciyi de neşeli bir yolculuğa çıkarıyor.

Metaforların Büyüleyici Gücü

“Olay” şarkısının en göze çarpan güzelliklerinden biri hiç şüphesiz metaforların ustalıklı kullanımıdır. Tarkan, aşkın tutkusunu ve insanı sarhoş eden etkisini anlatmak için son derece çarpıcı ve büyüleyici imgeler kullanıyor.

“Yelkenler suya iniveriyor” metaforu, aşkın rüzgarına kapılmanın ve maceraya atılmanın ne kadar heyecan verici olduğunu mükemmel bir şekilde yansıtıyor. Yelken imgesi, dinleyicinin gözünde aşkın coşkusunu ve özgürlüğünü canlandırıyor.

“Sarhoş oluyor” metaforu ise aşkın insanı nasıl kendinden geçirdiğini ve kontrolden çıkardığını çarpıcı bir şekilde betimliyor. Sarhoşluk hali, aşkın insanı büyüleyen ve esir alan gücünü sembolize ediyor.

“Dümeni kırmak” metaforu da oldukça etkileyici bir imge sunuyor. Aşka kapılmanın kaçınılmazlığını ve insanın ona teslim olmak zorunda kalışını çok güçlü bir şekilde vurguluyor. Bu metafor, aşkın insanı nasıl kontrol altına aldığını gözler önüne seriyor.

Eğlenceli ve Şakacı Üslup

“Olay” şarkısının bir diğer güzelliği ise eğlenceli ve şakacı üslubudur. Tarkan, aşkın tutkusunu ve heyecanını oldukça neşeli ve samimi bir dille anlatıyor.

“Köşe bucak kaçmak”, “paçayı kurtaramamak” gibi deyimler, şarkıya eğlenceli bir hava katarken, aynı zamanda aşktan kaçmanın beyhude olduğunu da vurguluyor. Bu tür ifadeler, dinleyiciyi gülümseterek aşkın derinliklerine sürüklüyor.

Özellikle “nar kırmızısı dudaklar” ve “her teli bela saçlar” gibi dizeler, Tarkan’ın şakacı ve abartılı üslubunu yansıtıyor. Sevgilinin fiziksel güzelliğini överken kullanılan bu tür ifadeler, şarkıya eğlenceli bir ton kazandırıyor.

Bu eğlenceli ve neşeli üslup, şarkının genel atmosferini aydınlatıyor ve dinleyiciyi coşkulu bir ruh haline büründürüyor. Tarkan, aşkın tutkusunu ve heyecanını anlatırken, aynı zamanda dinleyiciyi de keyifli bir yolculuğa çıkarıyor.

Canlı ve Enerjik Performans

“Olay” şarkısının güzelliklerinden bir diğeri de Tarkan’ın canlı ve enerjik performansıdır. Sözlerin kendisi zaten oldukça coşkulu ve hareketli olsa da, Tarkan’ın sesindeki tutku ve heyecan, şarkıya ayrı bir boyut kazandırıyor.

Tarkan’ın sesi, şarkının temposuna mükemmel bir şekilde ayak uyduruyor ve sözleri adeta canlandırıyor. Özellikle nakarattaki “Ama o nasıl kaş göz? / Olay, olay / Bi’ de öyle bi’ bakıyo’ ki / Vay, vay” dizelerindeki coşku ve enerji, dinleyiciyi adeta kendine hayran bırakıyor.

Bu canlı ve enerjik performans, şarkının genel atmosferini daha da hareketli ve coşkulu hale getiriyor. Dinleyici, Tarkan’ın tutkulu sesiyle aşkın derinliklerine daha da yakından tanık oluyor.

“Olay” şarkısı, metaforların büyüleyici gücü, eğlenceli ve şakacı üslubu ve Tarkan’ın canlı ve enerjik performansıyla öne çıkan bir başyapıttır. Bu parça, aşkın tutkusunu ve insanı sarhoş eden etkisini ustalıkla yansıtırken, aynı zamanda dinleyiciyi de keyifli bir yolculuğa çıkarıyor. Tarkan’ın özgün bakış açısı ve şiirsel ustalığı, “Olay” şarkısını Kuantum albümünün en parlak ve unutulmaz anlarından biri haline getiriyor.

Geliştirilmeye Açık Yönler

Her ne kadar “Olay” şarkısı metaforların ustalıklı kullanımı ve eğlenceli üslubuyla öne çıksa da, geliştirilmeye açık bazı yönleri de bulunuyor. Örneğin, bazı dizelerin tekrarlayıcı olması ve aşk temasının zaman zaman klişelere kayması, şarkının derinliğini azaltabilir.

Tekrarlar açısından bakacak olursak, şarkının bazı dizeleri tekrar eden kalıplar içeriyor. Örneğin:

“Kaçtım köşe bucak, işe yaramadı Yakaladı, tutup öptü dudağımdan Ne yapsam olmadı Yine paçayı kurtaramadım aşktan”

Bu dizelerde “işe yaramadı”, “ne yapsam olmadı” gibi ifadeler tekrar ediliyor. Bu tür tekrarlar, bir yandan vurguyu artırsa da diğer yandan sözlerin akıcılığını ve çeşitliliğini azaltabilir.

Klişeler konusuna gelecek olursak, Tarkan bazı dizelerde aşk temasını biraz daha sıradan ve klişeleşmiş bir şekilde ele alıyor. Örneğin:

“Akla zarar o nar kırmızısı dudaklar Her teli bela o saçlar”

Sevgilinin fiziksel güzelliğini övmek için kullanılan “nar kırmızısı dudaklar”, “her teli bela saçlar” gibi ifadeler, biraz klişeleşmiş olabilir. Bu tür sözler, şarkının özgünlüğünü ve tazeliğini azaltabilir.

Bir başka örnek:

“Yönüme bakması yetiyo' Bende yelkenler o anda suya iniveriyo'”

Sevgilinin bakışlarının bile aşkı alevlendirdiği fikri, aşk şarkılarında sıkça kullanılan bir klişedir. Bu tür dizeler, şarkıya derinlik katmak yerine biraz daha yüzeysel kalabilir.

Tabii ki bu tekrarlar ve klişeler, şarkının genel başarısını ve etkisini tamamen gölgelemez. Ancak Tarkan, bu tür unsurlardan biraz daha kaçınarak şarkının özgünlüğünü ve derinliğini artırabilirdi. Daha özgün imgeler, metaforlar ve ifadeler kullanarak aşk temasını daha taze bir bakış açısıyla ele alabilirdi.

Genel olarak “Olay” şarkısı, eğlenceli üslubu ve zengin metaforlarıyla başarılı bir parça olmakla birlikte, tekrarlar ve klişeler konusunda biraz daha özgün ve derinlikli olabilirdi.

Sonuç

Genel olarak “Olay”, Kuantum albümünün en başarılı ve keyifli parçalarından biridir. Tarkan, bu şarkıda aşkın tutkusunu ve insanı büyüleyen etkisini eğlenceli metaforlar ve şakacı bir üslupla anlatmayı başarıyor. Zengin imgeler, şarkıya görsellik ve canlılık katarken, eğlenceli dil dinleyiciyi gülümseterek aşkın derinliklerine sürüklüyor.

Her ne kadar bazı tekrarlar ve klişeler olsa da, “Olay” şarkısı Tarkan’ın şiirsel ustalığını ve özgün bakış açısını yansıtıyor. Bu parça, Kuantum albümünün en parlak ve unutulmaz anlarından birini oluşturuyor.

Şarkı Sözleri

"Olay"

Yönüme bakması yetiyo'
Bende yelkenler o anda suya iniveriyo'
Çiçeği burnunda delikanlı gibi
Elim ayağıma dolanıyo'

Akla zarar o nar kırmızısı dudaklar
Her teli bela o saçlar
Üstünden gelip geçtiği yollar
Adeta sarhoş oluyo'

Bu yakar ha, şaşar feleğin
Uzak dur, aman ha yüreğim
Dümeni kır hemen
Bizden geçti bu işler mirim

Ama o nasıl kaş göz?
Olay, olay
Bi' de öyle bi' bakıyo' ki
Vay, vay

Kaçtım köşe bucak, işe yaramadı
Yakaladı, tutup öptü dudağımdan
Ne yapsam olmadı
Yine paçayı kurtaramadım aşktan

E dedim "O zaman satmışım anasını"
Oluversin atın ölümü arpadan
Bana yine kara geceler
Bana yine uyku muyku haram

Akla zarar o nar kırmızısı dudaklar
Her teli bela o saçlar
Üstünden gelip geçtiği yollar
Adeta sarhoş oluyo'

Bu yakar ha, şaşar feleğin
Uzak dur, aman ha yüreğim
Dümeni kır hemen
Bizden geçti bu işler mirim

Ama o nasıl kaş göz?
Olay, olay
Bi' de öyle bi' bakıyo' ki
Vay, vay

Kaçtım köşe bucak, işe yaramadı
Yakaladı, tutup öptü dudağımdan
Ne yapsam olmadı
Yine paçayı kurtaramadım aşktan

E dedim "O zaman satmışım anasını"
Oluversin atın ölümü arpadan
Bana yine kara geceler
Bana yine uyku muyku haram

Kaçtım köşe bucak, işe yaramadı
Yakaladı, tutup öptü dudağımdan
Ne yapsam olmadı
Yine paçayı kurtaramadım aşktan

E dedim "O zaman satmışım anasını"
Oluversin atın ölümü arpadan
Bana yine kara geceler
Bana yine uyku muyku haram

Ama o nasıl kaş göz?
Olay, olay
Bi' de öyle bi' bakıyo' ki