“Olay” - Aşkın Tutkusunu Eğlenceli Metaforlarla Anlatan Bir Şahane Parça
Kuantum albümünün en canlı ve eğlenceli şarkılarından “Olay”, Tarkan’ın aşka dair tutkulu bakış açısını özgün bir üslupla yansıtıyor. Bu parçada, aşkın büyüleyici ve heyecan verici yönleri, zengin metaforlar ve şakacı bir dil aracılığıyla gözler önüne seriliyor. Tarkan, sözleriyle aşkın derinliklerini ustalıkla işlerken, aynı zamanda dinleyiciyi de neşeli bir yolculuğa çıkarıyor.
“Olay” şarkısının sözlerini detaylı bir şekilde açıklamak gerekirse:
“Yönüme bakması yetiyo”
Bu dize, aşkın ilk kıvılcımlarının sevgilinin bakışlarıyla başladığını ifade ediyor. Tarkan, sevgilisinin sadece kendisine bakmasının bile aşkı alevlendirmek için yeterli olduğunu belirtiyor.
“Bende yelkenler o anda suya iniveriyo”
“Yelkenler suya iniveriyor” metaforu, aşkın coşkusunu ve insanı özgürlüğe kavuşturan etkisini sembolize ediyor. Tarkan, sevgilisinin bakışlarıyla adeta aşkın rüzgarına kapıldığını ve maceraya atıldığını anlatıyor.
“Çiçeği burnunda delikanlı gibi”
Bu deyim, Tarkan’ın aşkın heyecanı karşısında deneyimsiz ve toy bir hale büründüğünü ifade ediyor. Aşkın onu adeta yeni baştan gençleştirdiği ve coşkulu bir ruh haline büründürdüğü anlatılıyor.
“Elim ayağıma dolanıyo”
Bu dize, aşkın Tarkan’ı ne kadar şaşkına çevirdiğini ve kontrolden çıkardığını vurguluyor. Ellerinin ve ayaklarının dolanması, aşkın sarhoş edici etkisini sembolize ediyor.
“Akla zarar o nar kırmızısı dudaklar”
Tarkan burada, sevgilisinin kırmızı dudaklarının ne kadar çekici ve büyüleyici olduğunu abartılı bir şekilde anlatıyor. “Akla zarar” ifadesi, bu güzelliğin insanı adeta delirtebileceğini ima ediyor.
“Her teli bela o saçlar”
Benzer şekilde, bu dize de sevgilisinin saçlarının güzelliğini övüyor. “Her teli bela” ifadesi, saçların insanı büyüleyici bir şekilde esir aldığını ve sorun yarattığını şakacı bir üslupla anlatıyor.
“Üstünden gelip geçtiği yollar / Adeta sarhoş oluyo”
Bu dizeler, sevgilinin yürüyüşünün ve hareketlerinin bile insanı kendinden geçirdiğini ifade ediyor. “Sarhoş oluyor” metaforu, aşkın insanı nasıl sarhoş ettiğini ve kontrolden çıkardığını vurguluyor.
“Bu yakar ha, şaşar feleğin”
Tarkan burada, aşkın tehlikeli ve çılgın bir yanı olduğunu belirtiyor. “Yakar” ve “şaşar feleğin” ifadeleri, aşkın insanı ne kadar çılgına çevirebileceğini anlatıyor.
“Uzak dur, aman ha yüreğim / Dümeni kır hemen”
Bu dizeler, Tarkan’ın aşka karşı koyamayacağını ve ona teslim olmak zorunda kalacağını ima ediyor. “Dümeni kırmak” metaforu, aşkın kontrolünü ele geçirdiğini ve insanın ona kapıldığını sembolize ediyor.
“Bizden geçti bu işler mirim”
Bu deyim, aşkın artık Tarkan’ın kontrolünün ötesine geçtiğini ve kaçınılmaz olduğunu ifade ediyor. Tarkan, aşka teslim olmanın kaçınılmaz olduğunu kabul ediyor.
“Kaçtım köşe bucak, işe yaramadı”
Bu dize, Tarkan’ın aşktan kaçmaya çalıştığını ancak bunun beyhude olduğunu anlatıyor. “Köşe bucak kaçmak” deyimi, kaçmanın imkansızlığını vurguluyor.
“Yakaladı, tutup öptü dudağımdan”
Tarkan burada, aşkın onu yakaladığını ve tutkulu bir öpüşmeyle esir aldığını belirtiyor. Bu dize, aşkın fiziksel ve tutkulu yönüne işaret ediyor.
“Ne yapsam olmadı / Yine paçayı kurtaramadım aşktan”
Bu dizeler, Tarkan’ın ne yaparsa yapsın aşktan kurtulamadığını ifade ediyor. “Paçayı kurtaramamak” deyimi, aşkın kaçınılmazlığını ve insanın ona teslim olmak zorunda kalışını sembolize ediyor.
“E dedim ‘O zaman satmışım anasını”
Bu deyim, Tarkan’ın aşka tamamen teslim olduğunu ve artık geri dönüşü olmadığını belirtiyor. Tarkan, aşkın esiri olduğunu kabul ediyor.
“Oluversin atın ölümü arpadan”
Bu atasözü, Tarkan’ın aşka tamamen kapıldığını ve sonuçlarına katlanmaya hazır olduğunu ifade ediyor. Artık ne olursa olsun, aşkın yolundan dönmeyeceğini belirtiyor.
“Bana yine kara geceler / Bana yine uyku muyku haram”
Bu dizeler, aşkın Tarkan’ın hayatını ne kadar zorlaştırdığını ve onu uykusuz geceler geçirmeye mahkum ettiğini anlatıyor. Aşkın tutkulu ancak bir o kadar da sıkıntılı bir deneyim olduğu vurgulanıyor.
“Ama o nasıl kaş göz? / Olay, olay”
Bu nakarat dizeleri, Tarkan’ın sevgilisinin güzelliğine ve çekiciliğine hayran kaldığını ifade ediyor. “Olay, olay” ifadesi, sevgilinin ne kadar etkileyici ve büyüleyici olduğunu vurguluyor.
“Bi’ de öyle bi’ bakıyo’ ki / Vay, vay”
Benzer şekilde, bu dizeler de sevgilinin bakışlarının Tarkan’ı adeta büyülediğini anlatıyor. “Vay, vay” ifadesi, Tarkan’ın bu bakışlara hayran kaldığını gösteriyor.
Genel olarak “Olay” şarkısının sözleri, aşkın tutkusunu, heyecanını ve insanı sarhoş eden etkisini zengin metaforlar, çarpıcı imgeler ve şakacı bir üslupla anlatıyor. Tarkan, her bir kelimeyi ve ifadeyi ustalıkla kullanarak aşkın derinliklerini ve karmaşıklığını gözler önüne seriyor.
Şarkı Sözleri
"Olay"
Yönüme bakması yetiyo'
Bende yelkenler o anda suya iniveriyo'
Çiçeği burnunda delikanlı gibi
Elim ayağıma dolanıyo'
Akla zarar o nar kırmızısı dudaklar
Her teli bela o saçlar
Üstünden gelip geçtiği yollar
Adeta sarhoş oluyo'
Bu yakar ha, şaşar feleğin
Uzak dur, aman ha yüreğim
Dümeni kır hemen
Bizden geçti bu işler mirim
Ama o nasıl kaş göz?
Olay, olay
Bi' de öyle bi' bakıyo' ki
Vay, vay
Kaçtım köşe bucak, işe yaramadı
Yakaladı, tutup öptü dudağımdan
Ne yapsam olmadı
Yine paçayı kurtaramadım aşktan
E dedim "O zaman satmışım anasını"
Oluversin atın ölümü arpadan
Bana yine kara geceler
Bana yine uyku muyku haram
Akla zarar o nar kırmızısı dudaklar
Her teli bela o saçlar
Üstünden gelip geçtiği yollar
Adeta sarhoş oluyo'
Bu yakar ha, şaşar feleğin
Uzak dur, aman ha yüreğim
Dümeni kır hemen
Bizden geçti bu işler mirim
Ama o nasıl kaş göz?
Olay, olay
Bi' de öyle bi' bakıyo' ki
Vay, vay
Kaçtım köşe bucak, işe yaramadı
Yakaladı, tutup öptü dudağımdan
Ne yapsam olmadı
Yine paçayı kurtaramadım aşktan
E dedim "O zaman satmışım anasını"
Oluversin atın ölümü arpadan
Bana yine kara geceler
Bana yine uyku muyku haram
Kaçtım köşe bucak, işe yaramadı
Yakaladı, tutup öptü dudağımdan
Ne yapsam olmadı
Yine paçayı kurtaramadım aşktan
E dedim "O zaman satmışım anasını"
Oluversin atın ölümü arpadan
Bana yine kara geceler
Bana yine uyku muyku haram
Ama o nasıl kaş göz?
Olay, olay
Bi' de öyle bi' bakıyo' ki